پیستون های برند تجاری APA در کارخانجات تامینکننده خط تولید ایران خودرو و سایپا تولید شده و از نظر کیفیت و استحکام حرف اول را در بازار قطعات یدکی میزنند.
1 عدد در انبار
1 عدد در انبار
برای خرید عمده از منوی دیگر فروشندگان استفاده کنید.پیستون جزء فلزی است که در داخل یک سیلندر قرار گرفته و حرکت رفت و برگشتی انجام میدهد. لبه پیستون دارای حلقههایی است که آن را محکم به دیواره سیلندر میچسباند. پیستون که از آلیاژ آلومینیوم و چدن یا چدن خالص
ساخته میشود، توسط یک شاتون به میل لنگ متصل میشود و با یک پین بر روی شاتون میچرخد.به ازای هر سیلندر یک پیستون در موتور وجود دارد. همانطور که پیستون در سیلندر بالا و پایین میرود، میله اتصال میل لنگ را
مجبور به چرخش میکند. این قطعه با حرکت رفت و برگشتی خود فشار و کشش لازم برای عملکرد تمام قطعات خودروی شما را ایجاد میکند، از چرخاندن دینام و پمپ فرمان تا ارسال گشتاور به چرخهای محرک خودرویتان.
پیستون در موتورهای احتراق داخلی برای تبدیل مخلوط سوخت و هوا به انرژی برای حرکت خودرو لازم و ضروری است.موتورهای احتراق پیستونها در واقع برای تبدیل انرژی خطی (ناشی از حرکت خطی) تولید شده در سیلندر به
انرژی چرخشی (حرکت چرخشی) قابل انتقال به چرخها و لاستیکها، به کار گرفته میشود. پیستونها از یک روند چرخهای (سیکلی یا زمانهای) برای تبدیل انرژی گرمایی به کار یا همان انرژی مکانیکی پیروی میکنند.
در هر موتور احتراق داخلی (که اتفاقاً طیف وسیعی از موتورهای خودروها را شامل میشوند)، پیستون چهار نقش را در هر سیکل انجام میدهد:
این چرخه بارها و بارها، صدها یا هزاران بار در دقیقه تکرار میشود تا نیروی لازم برای حرکتهای مختلف خودرو تأمین شود.
قسمتهای اصلی پیستون ها در انواع مختلف تفاوتی ندارند. اما شکل آنها بسته به نوع موتور، نوع سوخت، سیلندرها، سرسیلندر و… تغییر میکند. اما قسمتهای ثابت و اصلی پیستون عبارتند از:
تاج: بخش فوقانی پیستون که یکی از قسمتهای متغیر آن است و با مخلوط هوا و گاز برخورد دارد. طراحی صحیح و متناسب این بخش نسبت به سیلندر و محفظه احتراق در کیفیت اختلاط هوا و سوخت، احتراق و در نتیجه قدرت تولید شده توسط موتور تاثیر دارد.
دامنه: بخش پایینی پیستون که با سه حالت بدون برش، با برش سطحی و با برش کامل طراحی میشود و با شاتون و میللنگ در ارتباط است. دامنه پیستون گاهی قطر کمتری نسبت به تاج دارد. این اختلاف قطر بین نیم تا ۷دهم میلیمتر است.
شیار رینگ: در قسمت بالای دامنه طراحی میشوند و محل قرار گرفتن رینگها را فراهم میکنند.
سوراخ گژن پین: این بخش محل قرار دادن گژن پین است. این قطعه که انگشتی نیز نامیده میشود میلهای توخالی است که برای برقراری ارتباط پیستون با شاتون به کار میرود.
معمولا روی دامنهی پیستون در بالا و پایین سوراخهای ریزی نیز جهت نفوذ روغن به داخل پیستون تعبیه میشود.
پیستون ممکن است دچار نواقص و مشکلاتی شوند که هریک دلایل خاص خود را دارد. این مشکلات میتوانند ایجاد اختلال و نقص جدی در عملکرد موتور کنند. همچنین تعمیر آنها ممکن است سخت یا کمدردسر باشد. با هم برخی از آنها را بررسی میکنیم؛
۱. ذوب شدگی پیستون
به طور کلی تنظیم میزان سوخت، زمانبندی تزریق آن در محفظه احتراق و زمانبندی جرقه زنی شمع تاثیر زیادی در پیشگیری از این مشکل دارد.
۲. ترک خوردگی پیستون
۳. فرسایش شعاعی پیستون
۴. خرابیهای رینگ
شما میتوانید با مراجعه به سایت sarsilandr.ir قطعات موتوری را به صورت اورجینال و اصلی تهیه کنید و حس خوشایند یک خرید خوب را تجربه نمایید.
مناسب برای خودروهای | نیسان |
---|---|
محتویات | گژنپین، خار، پیستون |
سایز | 0.25 |
تعداد | 4 عدد |
جنس | آلومینیوم |
ساخت | ایران |
درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.
1 عدد در انبار
پیستون نیسان سایز 0.25 APA
هنوز بررسیای ثبت نشده است.