https://sarsilandr.ir/
کارخانه بزرگ SUNEX تولید کننده با کیفیتترین قطعات موتوری انواع خودروهای سواری داخلی و خارجی، ساخت کشور ترکیه و تحت لیسانس شرکت معتبر و جهانی KOLBEN آلمان بوده و همچنین بر اساس استانداردهای سیستم نظارت و کیفیت ISO9001 سال ۲۰۰۸ کنترل شده اند و متناسب با استانداردهای ترکیه (TSE) و ایران مورد تایید و استفاده قرار گرفته است.
فقط 1 عدد در انبار موجود است
فقط 1 عدد در انبار موجود است
برای خرید عمده از سایر فروشندگان استفاده کنید.کوییک، یکی از خودروهای پرطرفدار داخلی، از سری موتورهای 1.5 لیتری 4 سیلندر و 8 سوپاپ بهره میبرد که دارای قدرت قدرت 87 HP @ 5300 rpm و گشتاور گشتاور 128 Nm @ 4000 rpm است . سرسیلندر آن نقشی اساسی در عملکرد و راندمان این پیشرانه اعمال میکند. شناخت دقیق اجزا و وظایف سرسیلندر تیبا، به شما کمک میکند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، به عیبیابی دقیق و رفع آن بپردازید و از صدمه بیشتر به موتور ماشین خود جلوگیری فرمایید.
سرسیلندر کوییک با سرسیلندر تیبا و ساینا یکی است، فقط کافی است بدانید سرسیلندر خودرو شما یورو2 است یا یورو4.
سرسیلندر کوییک به دو صورت یورو2 (E2) و یا یورو4 (E4) می تواند باشد. برای خرید سرسیلندر کوییک باید با بررسی سرسیلندر قبلی خود از یورو2 یا یورو4 بودن مطلع شوید.
برای اطلاع باید گفت در کارخانه تنها یک نوع سرسیلندر و به یک شکل تولید می شود. در سرسیلندر کوییک یورو4 بر روی سرسیلندر یک حفره برای فشنگی ایجاد می شود و برای سرسیلندر کوییک یورو4 دو سوراخ برای دو عدد فشنگی ( فشنگی آب و فشنگی فن) حفر می شود. پس سرسیلندر کوییک یورو2 و یورو4 یکی است، با توجه به اینکه نوع یورو2 دو جای فشنگی دارد اگر یک جای فشنگی با یک فشنگی یا جوش کور (پر) شود عملن سرسیلندر یورو2 تبدیل به یورو4 می شود و اگر در سرسیلندر یورو4، در تراشکاری یک سوراخ اضافه بر روی سرسیلندر ایجاد شود تا فشنگی دوم قابل نصب شود، سرسیلندر تبدیل به یورو4 می شود.
سرسیلندر کوییک یورو2 با کور کردن توسط فشنگی به راحتی تبدیل به یورو4 می شود. ولی در مورد عکس آن، پیشنهاد می شود از سوراخ کاری بر روی سرسیلندر یورو4 برای تبدیل به یورو2 به دلیل خرابی های ناشی از بلد نبودن استادکار جلوگیری شود.
سرسیلندر يک قطعه ريختهگری شده است که معمولا از جنس چدن يا آلومینیم ساخته ميشود. شكل کلي سرسیلندر متناسب است با شكل بلوک سیلندر به نحوی که ميبايست تمام قسمتهای آنها بر يكديگر منطبق باشند. سرسیلندر ميبايست با قسمت فوقانی سیلندر تطابق کامل داشته باشد تا بتواند از نشست گازهاي محبوس در سیلندر يا گاز محترق در اتاقک احتراق جلوگیري کند . سرسیلندر بايد دارای مجاری در امتداد سیلندر داشته باشد تا جريان آب و روغن از بلوک سیلندر به سرسیلندر انتقال يافته و پس از انجام وظايف روغن کاری و خنک کاری دوباره به سیلندر برگردد. البته براي انجام آب بندی کامل میان سیلندر و سرسیلندر از يک واشر استفاده ميشود
سرسیلندر داراي مجاري متعددي ميباشد که در ذيل به آنها اشاره شده است :
– مجاري جهت آب و روغن
– مجاري جهت ورود هوا به داخل اتاقک احتراق
– مجاري جهت خارج کردن گازهاي ناشي از احتراق که در اتاقک احتراق تعبیه شدهاند
مكانیزم ديگري که بر روي سرسیلندر نصب ميشود ، مكانیزم سوپاپها مي باشد که شامل سوپاپ ، میلسوپاپ ، اسبکها، فنرها و ديگر تجهیزات مربوطه ميباشد. البته محل قرار گیري سوپاپها در سرسیلندر نیز به شكل متناسب با سوپاپها از قبل تعبیه شده است و براي آب بندي آنها ، عملیات ماشین کاري بر روي آنها انجام شده است
طرز کار
قطعات عمده سرسیلندر که تحرک دارند همان سوپاپهای سرسیلندر ميباشد که ميبايست بصورت بسیار دقیق و متناسب با حرکات پیستون باز و بسته شوند. عمل باز و بسته شدن اين سوپاپها و نیز زمان بندي آن (تعیین مدت زمان بسته بودن یا باز بودن سوپاپها) بوسیله میل سوپاپ (میل بادامک) انجام ميپذيرد. قسمتهاي ديگر سرسیلندر که فاقد تحرک هستند کافیست که در برابر حرارتهاي بالای ايجاد شده در اثر احتراق و نیز در برابر شوکهاي بوجود آمده در اثر انفجار سوخت پایداری داشته باشند. شايان ذکر است که باز بودن مجاري عبور آب و روغن نیز ضروری است
اشکالات منجر به تعويض مجموعه سرسيلندر در تعميرگاه ها
با توجه به آمار و اطلاعات بدست آمده از گزارشات امداد خودرو، سايپا يدک ، مگاموتور ، بازديد از تعمیرگاه هاي که داراي بیشترين تعويض بوده اند و بررسي قطعات تعويض شده، شايع ترين اشكالات منجر به تعويض سرسیلندر عبارتند از:
– وجود ترک در سرسیلندر و مخلوط شدن آب و روغن
– جوش آوردن مايع خنک کننده موتور به علت وارد شدن کمپرس داخل مدار خنک کاری
– نفوذ روغن از محفظه اسبک به داخل اتاقک احتراق و روغن سوزی
– تاب برداشتن سرسیلندر به علت افزايش دماي موتور یا عملكرد نامناسب تعمیرکاران در حین تعمیرات
– وجود ترک در نشیمنگاه میل اسبک و ژورنالهاي میل سوپاپ و بروز روغن ريزی
– صداي غیر عادي از سرسیلندر
سرسیلندر تیبا ساینا کوییک یورو 2 تیون آپ یکی از بهترین سرسیلندرهای موجود در بازار ایران است که توسط شرکت بازرگانی تیون آپ (TUNEUP) در خط تولید ریختهگری کارخانجات بالینتک تولید شده است و توسط سایت سرسیلندر دات کام به فروش میرسد.
شما میتوانید با مراجعه به سایت sarsilandr.ir قطعات موتوری را به صورت اورجینال و اصلی تهیه کنید و حس خوشایند یک خرید خوب را تجربه نمایید.
مناسب برای خودرو های | تیبا، تبیا ۲، کوئیک، ساینا |
---|---|
جنس | آلومینیم |
ظرفیت | 1503 cm۳ |
قدرت | 87 HP @ 5300 rpm |
گشتاور | 128 Nm @ 4000 rpm |
تعداد سیلندر | 4 |
تعداد سوپاپ | 8 |
گارانتی | یک سال |
نام انگلیسی برند | SUNEX |
درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.
فقط 1 عدد در انبار موجود است
سرسیلندر تیبا ساینا کوییک یورو2 SUNEX
هنوز بررسیای ثبت نشده است.