1 عدد در انبار
1 عدد در انبار
برای خرید عمده از منوی دیگر فروشندگان استفاده کنید.سرسیلندر يک قطعه ريختهگری شده است که معمولا از جنس چدن يا آلومینیم ساخته ميشود. شكل کلي سرسیلندر متناسب است با شكل بلوک سیلندر به نحوی که ميبايست تمام قسمتهای آنها بر يكديگر منطبق باشند. سرسیلندر ميبايست با قسمت فوقانی سیلندر تطابق کامل داشته باشد تا بتواند از نشست گازهاي محبوس در سیلندر يا گاز محترق در اتاقک احتراق جلوگیري کند . سرسیلندر بايد دارای مجاری در امتداد سیلندر داشته باشد تا جريان آب و روغن از بلوک سیلندر به سرسیلندر انتقال يافته و پس از انجام وظايف روغن کاری و خنک کاری دوباره به سیلندر برگردد. البته براي انجام آب بندی کامل میان سیلندر و سرسیلندر از يک واشر استفاده ميشود
سرسیلندر داراي مجاري متعددي ميباشد که در ذيل به آنها اشاره شده است :
– مجاري جهت آب و روغن
– مجاري جهت ورود هوا به داخل اتاقک احتراق
– مجاري جهت خارج کردن گازهاي ناشي از احتراق که در اتاقک احتراق تعبیه شدهاند
مكانیزم ديگري که بر روي سرسیلندر نصب ميشود ، مكانیزم سوپاپها مي باشد که شامل سوپاپ ، میلسوپاپ ، اسبکها، فنرها و ديگر تجهیزات مربوطه ميباشد. البته محل قرار گیري سوپاپها در سرسیلندر نیز به شكل متناسب با سوپاپها از قبل تعبیه شده است و براي آب بندي آنها ، عملیات ماشین کاري بر روي آنها انجام شده است
طرز کار
قطعات عمده سرسیلندر که تحرک دارند همان سوپاپهای سرسیلندر ميباشد که ميبايست بصورت بسیار دقیق و متناسب با حرکات پیستون باز و بسته شوند. عمل باز و بسته شدن اين سوپاپها و نیز زمان بندي آن (تعیین مدت زمان بسته بودن یا باز بودن سوپاپها) بوسیله میل سوپاپ (میل بادامک) انجام ميپذيرد. قسمتهاي ديگر سرسیلندر که فاقد تحرک هستند کافیست که در برابر حرارتهاي بالای ايجاد شده در اثر احتراق و نیز در برابر شوکهاي بوجود آمده در اثر انفجار سوخت پایداری داشته باشند. شايان ذکر است که باز بودن مجاري عبور آب و روغن نیز ضروری است
اشکالات منجر به تعويض مجموعه سرسيلندر در تعميرگاه ها
با توجه به آمار و اطلاعات بدست آمده از گزارشات امداد خودرو، سايپا يدک ، مگاموتور ، بازديد از تعمیرگاه هاي که داراي بیشترين تعويض بوده اند و بررسي قطعات تعويض شده، شايع ترين اشكالات منجر به تعويض سرسیلندر عبارتند از:
– وجود ترک در سرسیلندر و مخلوط شدن آب و روغن
– جوش آوردن مايع خنک کننده موتور به علت وارد شدن کمپرس داخل مدار خنک کاری
– نفوذ روغن از محفظه اسبک به داخل اتاقک احتراق و روغن سوزی
– تاب برداشتن سرسیلندر به علت افزايش دماي موتور یا عملكرد نامناسب تعمیرکاران در حین تعمیرات
– وجود ترک در نشیمنگاه میل اسبک و ژورنالهاي میل سوپاپ و بروز روغن ريزی
– صداي غیر عادي از سرسیلندر
شما میتوانید با مراجعه به سایت sarsilandr.ir قطعات موتوری را به صورت اورجینال و اصلی تهیه کنید و حس خوشایند یک خرید خوب را تجربه نمایید.
مناسب برای خودروهای | روا سال |
---|---|
جنس | آلومینیوم |
تعداد سوپاپ | 8 |
تعداد سیلندر | 4 |
گارانتی | یک سال |
نام انگلیسی قطعه | SAVIRO |
درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.
1 عدد در انبار
سرسیلندر نیم مجموعه روا سال SAVIRO
هنوز بررسیای ثبت نشده است.